poniedziałek, 10 grudnia 2012

Śnieżynki i choinki




                                











Święta Bożego Narodzenia kojarzą mi się z zielenią
 i zapachem choinki.
Są one pełne czerwieni, złotych i srebrnych barw,
ale intensywna zieleń świerkowych gałęzi,
jest zawsze dominująca.
Stąd inna wersja świątecznych śnieżynek,
utrzymana w tonacji zielonej.
Wymiary 6 serwetek, to 25 cm x 25 cm i większej 65 cm x 25 cm.
Haftowałam je jasnozielonym kordonkiem, na cienkim płótnie,
w kolorze ciemnej zieleni.
Serwetki ułożyłam w delikatnym koszyczku
i ozdobiłam świątecznymi świecami,
ubranymi ręcznie haftowanymi choinkami,
z którymi kontrastują, pomalowane na czerwono,
 ozdobne parasolki dzikiego kminu,
zwane przeze mnie "chaszczami".
No, ale niech będą parasolki...

Całość tworzy typowo świąteczną kompozycję,
 doskonałą na gwiazdkowy prezent pod choinkę.
Ja chyba taki dostanę...

Wzór haftu zaczerpnięty z "Haft richelieu" Wydawnictwa "Joanna"




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz